torsdag, mars 30, 2023

Flyttar

Efter 16 år i samma lägenhet så är det nu dags att flytta.
Lämnar denna lägenheten i juni och då hamnar vi på ett mycket lugnare ställe.
Blir en lägenhet i samma samhälle som min mamma, de som vet dom vet. Ebba ska byta skola och vi ska börja om på en annan plats. Det ska faktiskt bli väldigt skönt.
Vi har många bra minnen här, men också många jobbiga. Dessa ska det bli skönt att lämna. Börja nytt på en ny spännande plats där det inte finns något jobbigt. 
Lugnare genom att vi bara får några få grannar istället för alla dom vi har här. Visst kommer vi ner närmare trafiken, men efter att ha bott här är det inte mycket som kan störa. Dessutom så är det ett äldre hus som kändes väldigt ljudisolerat när jag var där och tittade, hörde liksom inget från grannar (många äldre) eller ute ifrån. 
Blir ju även mycket närmre J, så vi kommer lättare kunna ses på kvällarna mitt i veckan. Och Ebba kommer nära sin mormor igen, det längtar dom båda efter. Sen har hon kusiner och kusinbarn i närheten som vi kommer kunna träffa mer. 

Enda som är jobbigt med att flytta nu är att rensa överallt. Jag har ju bott här så länge att jag lyckats samla på mig en massa saker som INTE ska följa med. Blir mycket som kommer få åka till Erikshjälpen av det som är helt och användbart, lite kommer jag försöka sälja själv men inte alla småsakerna.
Har redan börjat få ner lite saker i bananlådor, men det känns att jag bara skrapat lite på ytan. Här kommer behöva packas mycket. Skönt att jag har gott om tid på mig iallafall. 
Blir bra med lite långhelg och lite andra lediga dagar så man orkar fixa mycket dessa dagar. Så fira påsk och sånt där blir det inte i år. Ebba har inte packat ner några saker alls, men hon ska bo här ända till skolavslutningen så hon kan ha sitt uppe, kan börja packa i juni så blir det bra. 

Annars så händer inte så mycket.
Jag tittar tyvärr efter nytt jobb igen.
Jag börjar nu känna att min kropp inte orkar med detta jobbet. Det är ett ganska tungt och ansträngande jobb fast att jag inte har någon stress. Men jag börjar få ont igen. Är rätt säker att det kommer bli bättre om jag hittar ett annat jobb. Men jag tar inte vad som helst bara för att komma där ifrån utan det ska vara något som jag tror att jag kan trivas med. 
Måste hitta något där jag inte står upp hela dagarna och inte heller jobba så hårt med händerna, speciellt monotont. Ett varierat kontorsarbete hade varit trevligt, jag vet ju att jag kan lära mig det mesta, så det ska jag nog hitta till slut. 

Inga kommentarer: