söndag, december 04, 2022

Snart jul

Nu är det lite ljus i mörkret, då alla lampor och ljus är framme inför julen.
Det är ju dessutom den andra advent idag.
Granen är uppe, men bara med ljusslingan. Pyntet får komma senare, vid Lucia ska det upp.

Den sista tiden har jag varit mycket med Jocke, men även börjat med att sy på min symaskin mer. Jag trivs att sitta med det. Just mönster och sånt är lite svårt, men jag lär mig allt eftersom. Har bara lite dålig plats att fixa med det, får ligga på golvet. Men så småningom ska ett bord upp till det, ska bara lösa själva utförandet. Köksbordet passar inte, då jag har lite saker där som är i vägen.

Ebba går i skolan och har sin taekwondo. Hon älskar sin träning, har varit på sin första tävling och det gick bra. Blir troligtvis gradering nu innan jul också. Är så kul att hon hittat något som hon tycker om så mycket.

Nya jobbet flyter på för mig, jag lär mig mer och mer. Känner mig mer och mer säker på allt och vågar ta fler beslut på egen hand. 
Funderar dock på att kanske börja bygga hemsidor till andra vid sidan för att bygga ut min ekonomi lite, kanske så småningom även kunna leva på det på heltid. Får se vad som händer.

Annars så är det bara lugnt här hemma nu. Inget speciellt som är på gång. Bara vinter och mörkt. Men det ska snart gå mot ljusare tider. Bara att hålla ut.

Inga kommentarer: