söndag, september 25, 2022

Allt nytt

Så nu har vi kommit i ordning här hemma ganska bra.
 
Behöver med tiden bara köpa en skön fåtölj till mitt "bibliotek", där jag ska kunna sitta och slappa riktigt skönt sen. Syhörnan är klar och ska bara börja användas ordentligt, kommer säker sorteras om bland grejerna, men man ska ju bo in sig först så att säga. 
Nya jobbet har också börjat. Där är mycket att lära sig och så där men jag kommer snart in i det. Jobbat tre veckor nu och det har gått riktigt bra, tycker jag iallafall. Skönt med fasta rutiner kring jobbet, inte sånt kaos som det varit länge nu. Man kan lätt springa på dass och sånt om det behövs, behöver inte vänta en timme på ett bra tillfälle. Helt annorlunda att jobba där, men jag trivs. Kommer dessutom vara mycket trevligare att få lönelappen också, det blir högre siffror där nu. 
Matlådor med varje dag, utom fredagen för då slutar vi så tidigt. Frukost varje dag och lite fika på eftermiddagen. Det är liksom ingen stress kring maten, vet att rasterna alltid kommer som dom ska. 
Trivs bra redan. 

Har mer att fixa här hemma, men tar lite i taget. 

Är mycket hos J på helgerna och där är det just nu fysiskt arbete för att få ihop vinterns ved och lite annat vi vill fixa med. Planen ligger i att vi ska flytta dit när allt löser sig, vi tar det lugnt och har livet tillsammans framför oss. Att vara tillsammans med J igen är helt underbart. Jag har älskat honom sen tonåren, det har liksom bara legat gömt i så många år. Han är verkligen mitt livs kärlek. Att jag hade turen att träffa honom redan när jag var 14 år... Helt otroligt är det. 
Jag förstår nu varför det inte fungerat i någon annan relation... 

Inga kommentarer: