tisdag, februari 13, 2018

Veckan som varit

Förra veckan var en ganska lugn vecka där jag mest var hemma och tog hand om barnen.
Ebba blev sjuk på natten till fredagen av halsfluss så hon fick penicillin redan den förmiddagen så hon blev snabbt bra igen. Ska bara ta penicillinen hela denna veckan med.
Nu har hon varit hos mig i två veckor, det värsta är att hon nu ska vara hos pappa i två veckor. Jag saknar henne så mycket när hon är iväg. Blir så tyst här hemma. Men jag kommer och ringa och prata med henne, det måste jag. Fredrik är ju större delen av tiden hos mig, men han sköter ju sig själv. i Bara stötta honom i att komma i tid till skolan och sånt där enkelt.
Så mina lediga dagar nu ska jag lägga på att fixa klart här hemma, vila, läsa och kanske börja virka något enkelt igen. Känner för att starta små projekt som typ dukar eller sånt där nu. Ska gå igenom de garner jag har och kolla efter mönster, så kanske jag kan ha lite fina dukar i mina fönster sen. Men jag ska inte starta något för stort för då blir det bara liggande.
Jag ska ju jobba lite också, det ska bli kul. Jobbade i helgen och det gick bra så jag ser fram emot att få lite till. Men jag känner verkligen att jag behöver öka långsamt, ingen stress. När jag går upp till 50% så kommer jag jobba lite helger och sen även lite kortare pass på dagarna så det inte blir så långa pass hela tiden, bara helgerna är långa. Detta för att det är precis så som passar både mig och jobbet. Ska prata mer med chefen om det när jag varit hos läkaren nästa gång så jag vet om det blir ökning eller inte.

Inga kommentarer: