onsdag, december 06, 2017

En skvätt energi

Ja idag fick jag en skvätt energi. Kan bero på att jag känner mig så mycket bättre från förkylningen som jag har haft hela helgen. Lite hosta är kvar, men det är så lite.
Vet att jag måste hushålla med den så jag har försökt att göra saker som samtidigt ger mig energi eller iaf en känsla av välbefinnande.
Igår satte jag ihop 3 pepparkakshus, ett var, som vi ska dekorera idag. Sparar lite energi till det så det räcker hela vägen.
Men jag har städat undan lite saker samt storstädat på toa, behövs en riktig genomstädning där då och då även om man håller rent mellan. Finns platser man inte torkar varje gång. Men idag hade jag lust för att göra det och det är SÅ skönt efter. Men visst det tar tid att göra sånt här när man måste motivera sig själv ganska många gånger under tiden som man håller på. Att gå ifrån och få en paus är ett måste, kroppen har verkligen sagt ifrån med denna utmattning. Men jag känner att jag är på väg tillbaka, men det får ta tid.

Kommer vara helt slut när jag lägger mig ikväll, men på ett positivt sätt.
Ska fixa en enkel middag innan vi ska hugga tag i våra hus.

Inga kommentarer: