tisdag, december 12, 2017

En månad till

Då ska jag vara hemma en månad till.
Läkaren ställde några få frågor och jag bara svarade på dom och han ansåg direkt att jag skulle vara hemma helt en hel månad till. Jag behöver vila upp mig och sen ska jag smyga igång jobbet.
Som behandling så har jag min psykoterapeut som jag ska prata med, men har bara varit där en gång, men kommer troligen få tider varje vecka nu.
Även om jag vill tillbaka till jobbet så kändes det skönt att få vara sjukskriven ett tag till då jag egentligen inte känner mig redo för att jobba. Saknar att träffa folk där men samtidigt så känner jag att det är tungt. Läkaren trodde att jag skulle kunna börja jobba 25% i slutet av januari, så det blir till att smyga igång det. Känns skönt att han inte vill stressa ut mig utan tycker att det är klart att det får ta den tid det tar att bli bra från detta.

Inga kommentarer: