onsdag, maj 27, 2015

Postat överklagan

Som titeln säger så har jag nu postat min överklagan på förvaltningsrättens dom.
Att skriva den har gett mig ångest i 2 månader, nu kommer jag ha ångest tills jag hör något om den. Och hur lång tid detta väntas ta har jag ingen aning om, men bollen är i rullning nu igen.
Jag har under dessa två månader läst så mycket information och gamla domar att jag nästan blev helt snurrig. Jag är helt slut nu när det är klart. Nu kan jag inte göra mer.
Så nu önskar jag att alla som ser detta håller tummarna att dom tittar på mitt ärende och sedan plockar upp det i Kammarrätten så jag får en riktig utredning kring detta. Det är nämligen bara Kammarrätten som gör detta, skulle ju ske redan på FK men dom tycker väl att det är för mycket jobb. Att prata med experter på en ovanlig diagnos har iaf varit för mycket begärt så dom har litat fullständigt på sina egna medicinska rådgivare. Förvaltningsrätten läste vad jag kan tyda alla papper och tror på mig och min läkare om att jag vid ansökan inte hade någon arbetsförmåga, men dom litade, som jag nog sagt innan, inte på att nedsättningen var stadigvarande.
Nu sitter jag här och bara väntar igen.

Jag ska även få komma till en ny smärtrehabilitering då den jag redan gått inte gav mig något alls. Dom konstaterade i stort sett bara att jag har ont och sen gav mig tips på hur jag ska kunna tänka positivt och prioritera mitt liv.
De jag ska till nu istället är mer utredande och verkligen ska kunna EDS.
Men det var inte det lättaste att få komma dit heller. Det finns tydligen en 12 månaders regel på att man inte får gå på två olika smärtrehab så tätt. Men efter lite strul fick jag igenom ett undantag så jag ska få komma dit iaf bara några månader efter jag slutat den första.
Så nu hoppas jag att en tid där kommer med posten denna veckan. Vill gärna dra igång allt där innan semestrarna.
Ska innan dess organisera mina papper igen så att jag kan visa dessa för detta nya stället om dom vill veta hur det ser ut för mig. Efter det misstänker jag att jag kommer få vara med om en massa olika undersökningar och sånt.

Inga kommentarer: