lördag, april 18, 2015

Energi

Även om jag är mitt uppe i ett skov med extra värk så har jag samtidigt mer energi att göra något.
Kan vara våren som kommer med energin, solen är ju helt underbar. Men jag känner även en lycka som jag inte känt på länge.
Denna extra energi använder jag på bästa möjliga sätt och försöker få balkonen vårfin och redo för att jag ska sätta igång med mina projekt där ute. Det är dags för det nu, t.om. lite sent kanske.
När kroppen sen måste pausa så sätter jag mig ner med mitt te och bara vilar.
Idag är dessutom Ebba sjuk (förkyld) och hänger i soffan med en lördagsseg brorsa. Så idag behöver jag inte direkt sysselsätta dom utan kan snurra runt som jag vill här hemma.
Denna energi jag har nu har kommit sakta under veckan. Och jag är så glad för att den kom. Det finns ju en hel del att fixa och dona med här hemma nu.

Jag vet att jag inte berättat om det här i bloggen ännu, men jag och T separerade i januari, tog en månad innan han flyttade och sen dess har jag bott själv med barnen.
Att vi delade på oss var nog ganska ömsesidigt, vi är för olika och det fungerade bara inte att leva ihop längre, men vi är vänner och har inga problem att samsas kring barnen.

Energin kan ha med det också att göra, att jag äntligen fått någon form av balans i tankar och känslor som gör att jag inte lägger min energi på fel saker. Jag har ju inte så mycket energi så den måste verkligen läggas på det jag behöver/vill och inte sånt som jag bara blir trött av.

Inga kommentarer: