tisdag, oktober 07, 2014

Akupunktur och Adaptus

Då jag var nervös inför dagens möte så hade jag svårt att sova i natt så jag hittade på annat för att inte störa familjen. Men klockan ringde som vanligt vid 7, men jag höll på att försova mig. Men upp 25 minuter senare och väcka sambo och barn, göra frukost till barnen och fixa ordning mig själv. Vi kom alla i tid och Tommy hjälpte naturligtvis till.
Jag var hos sjukgymnasten på SportMed här i stan 9.25 och kom in dessa minuter tidigare. Hon satte de 4 nålarna och jag fick ligga och koppla av. Kallt ute så jag hade jacka och tröja som filt när jag låg där. 20 minuter ungefär har jag nålarna och sen bokade vi nya tider och jag var klar. Ganska skönt att komma dit och få nålar, dessa gör att jag får lite lättare att slappna av dessa 2-3 närmsta dagarna. Men jag blir inte av med smärtor och sånt men jag får lättare till återhämtning och det gör stor skillnad på hur jag allmänt mår.
Ut i kylan igen och smita in till centrum och Adaptus. Satt i entrén där och käkade en medhavd macka då jag inte var så sugen på frukost i morse även om jag åt lite. Och då jag hade lite väntetid så satt jag med surfplattan också.
När det närmade sig 11 så gick jag upp.
Han som öppnade var den jag skulle träffa så han visade var kaffe/te fanns och så satte jag mig ner med lite te medan han samlade ihop de papper som han behövde.
Vi pratade lite om vem jag var och vilka problem jag har, kollade mina papper jag fyllt i som jag fick hemskickat. Kollade på de två olika uppläggen dom har där, ett med många långa dagar på 6 veckor och ett med bara enstaka pass i veckan på 7 veckor. Ingen skillnad i bedömning, men man sitter inte i gruppen och pratar på samma sätt i det sista upplägget och träningarna är mer valfria. Så jag valde det senaste då jag varit så rädd för att gå så många långa dagar och jag känner att det är en stress för mig.
Kommer få tider för läkarbesök, sjukgymnast och arbetsterapeut hemskickat med lite mer information om det jag ska göra.
Det kändes bra och jag hoppas att det kan ge mig något, det kommer iaf ge mig ett underlag som FK, min läkare och min andra sjukgymnast kan jobba efter.
Kan säga att jag är ganska peppad på detta även om jag vet att det kan bli jobbigt. Det kan ju nämligen hjälpa mig ganska mycket i framtiden så jag hoppas att det blir bra.

Inga kommentarer: