onsdag, oktober 01, 2014

Adaptus

Nästa vecka ska jag börja på ett smärtrehab här i stan som heter Adaptus. Jag fick ett gäng papper idag med frågor och lite annat att fylla i. Bilden är på min smärtkarta. De ställe som jag har markerat är där jag har ont på ett eller annat sätt.
Ska bli intressant att se vad jag kan få för hjälp eller stöd av Adaptus i min diagnos. Jag går in i detta med ett öppet sinne och jag tänker inte köra slut på mig helt. Dom kommer ha långa dagar där, men känner jag att det inte funkar så kommer jag gå hem eller stanna hemma dagen efter.
Det jag hoppas på är att kunna få ett underlag som jag kan ha om FK bråkar mer med mig. Vet att jag inte berättat så mycket om detta än men ska göra det vid ett senare tillfälle.
På Adaptus kommer jag att träffa sjukgymnast, arbetsterapeut och läkare som ska bedöma min kropp och se hur jag kan bli hjälpt på bästa sätt.

2 kommentarer:

Alina Ögger sa...

Stort lycka till i morgon på Adaptus! Du är så klok. Öppet sinne och att lyssna på dig själv är väldigt bra insikter. Kram!

Maria sa...

Kram!!!