måndag, juni 02, 2014

Måndags morgon

Ja, då var det måndag igen.
Fredrik ligger sjuk i soffan och får vara hemma idag, troligtvis i morgon också. Ebba är frisk men ska vara hemma ändå för det är hon på måndagar.
Själv vaknade jag av ett billarm 8.10 och då såg jag att T fortfarande sov så jag väckte honom och så han kunde smita lite snabbt till jobbet. Här hemma blir en lugn dag.

Helgen har varit bra så när som på att Fredrik blev dålig.
Fredagen rullade på ganska mycket som vanligt, T var hemma så jag kunde smita iväg på lite ärende.
Lördagen spenderade vi i bilen. Först till Hässleholm för att kolla lite på bilarna som körde runt då det var PowerMeet och många äldre bilar körde runt. Barnen tyckte detta var toppen. Fast Fredrik var hängig redan då.
Efter Hässleholm så körde vi en runda och kollade på mina barndomstrakter, visade mina skolor och de hur jag bott i. Trevligt att se förutom att det första huset började se förfallet ut. Riktigt trist att se hur illa det var med det.
Vi hade en paus vid badplatsen i Österslöv men där fick vi veta hur dålig Fredrik var så vi körde hem och stoppade ner honom i sängen. Där har han sedan stannat i helgen.
Igår (söndag) så städade jag lite här hemma för att inte ha så mycket som låg efter denna veckan. Man vet aldrig riktigt vad som händer ju så bäst att fixa undan.

Idag började jag dagen med två telefonsamtal. Först min AT om min skoter som måste utrustas för att ta med en manuell rullstol eller helst bytas ut till en starkare modell som kan köra lite snabbare och på lite mer tuffare vägar. Den är lite slö min, men hon skulle höra av sig när hon viste hur det blev. Och sen ringde även Ortopedtekniska då mina ortroser har kommit så vi skulle boka tid till att hämta dom om prova ut igen så dom verkligen sitter som dom ska. På torsdag ska jag vara där.

Resten av dagen blir nog ganska lugn. Men först ska vi äta frukost.

Inga kommentarer: