måndag, maj 19, 2014

Helgen

Nu är det måndag igen och jag har varit igång ett bra tag nu.
Men i helgen har det varit lugnt. Ebba har varit sjuk och är det fortfarande. Men hon är mycket bättre idag. Bara en jobbig hosta och lite rinnig näsa nu, febern verkar vara borta.

I lördags så hände inte mycket på dagen, men det blev film med mamma och fika på kvällen. Vi kollade på Hundraåringen som gick ut genom fönstret och försvann. En bra film som jag kan rekommendera vidare.

Ebba sov lite dåligt även natten mellan lördag och söndag, men hon höll sig i sin säng. Vaknade klockan 6 och jag steg då upp med henne, men var så trött att jag inte riktigt viste var jag var så jag väckte T och frågade om han kunde vara uppe med henne. Själv sov jag några timmar till då.
När jag vaknade sen var jag ganska pigg och lyckades få lite gjort. Men kraften var inte så långvarig.

I natt sov Ebba gott, även resten av familjen. Ebba sov till 9 så morgonen var lugn. Fredrik kom upp och iväg som han skulle till skolan och jag började fixa lite här hemma.
Idag har jag diskat, bäddat alla sängarna, vattnat mina plantor på balkongen och nu även dammsugit. Skönt att få det gjort då det inte blev gjort alls i helgen så snart är luften bättre här hemma för mig. Min överkänslighet mot katterna blir värre och värre så pass att jag börjar bli lite rädd att jag ska bli allergisk om jag inte blir av med dom snart. Men jag letar vidare för fullt. Men jag vet inte hur länge jag vågar vänta...

Hoppas alla får en bra dag och vecka!

Inga kommentarer: