lördag, maj 17, 2014

Fortsatt sjukt barn

Denna natten var nog den värsta på länge och inte för att min kropp bråkade utan för att Ebba hade svårt att sova. Hon hade fått Alvedon och nässpray men hade ändå svårt att koppla av så hon kunde inte somna i min säng, inte i sin heller så hon och jag sov på soffan i natt. Hon sov och jag slumrade. Har inte fått mycket sömn fast att jag var riktigt trött igår.
Hon fortsätter med förkylning och feber, hostan har nog blivit värre igen så hon ska få hostmedicin så slemmet lossnar, men trotts allt detta så är hon ganska pigg.
Bara hon som är sjuk så Fredrik ska iväg till kompis lite senare och vi andra får roa oss bäst vi kan här hemma.
Underbart väder är det ute, känns konstigt att inte kunna gå ut i det. Men det är så det är med barn som behöver lugn och ro. Går vi ut med Ebba vill hon bara springa och då vilar hon ju inte även om hon skulle vara i vagnen.

Inga kommentarer: