lördag, september 14, 2013

Sista veckan kvar

Trött efter en tuff vecka.
Har en vecka kvar på arbetsprövningen sen räcker det med att vara iväg på sånt. Orkar inte fler veckor, inte lägenheten heller. Här blir kaos här hemma. Jag mår dåligt över att jag inte hinner med att städa som jag vill då jag är så förbaskat trött och somnar i soffan istället.
Så denna veckan med sen får det räcka.
Det är tufft att ha ont och vara själv med två barn. Visst Fredrik klara sig mycket själv, men Ebba är bara 2 och behöver massor av hjälp.
Det känns som att när Ebba blir större så kanske jag kan jobba några timmar, men inte som mitt liv ser ut nu. Det funkar inte att ha det så här. Känns som jag bara hinner med disk och matlagning här hemma. Allt annat får vänta och hur kul är det inte ha ork att dammsuga när man har 2 barn som asar hem sand och sen 2 innekatter som pälsar ner hela tiden. Nej, det funkar inte att bara dammsuga en gång i veckan. Minst 4 gånger i veckan för att jag ska trivas, men hellst en runda varje dag.
Och sen har vi ju allt annat som inte orkas med. Tvätt, toastäd, dammandet och undanplockandet. Kaos är nog det rätta ordet för hur här är just nu. Men jag ska få tillbaka mitt liv och ork igen, bara arbetsprövningen tar slut. För jag vill ju ändå försöka, vill inte ge upp det, men måste inse att det inte funkar.

Skönt att det är lördag och inget inplanerat i kalendern. Så idag blir det lite städ i min takt. Hoppas jag hinner det mesta, annars så får det vänta till i morgon, men ikapp har jag tänkt komma. Men då hinner vi inget kul tillsammans.

Inga kommentarer: