torsdag, maj 23, 2013

Tar längre tid hem alltid

Igår var jag på Maxi, promenerade dit på ca 30 minuter. Det var härligt att gå och jag kände mig ganska stark. Handlade klart och sen när jag gick hem så tog det 50 minuter. Efter det så kändes det som om jag skulle gå av. Jag var helt slut i flera timmar och hade det inte varit för min nya stol så skulle jag aldrig klarat av att diska efter middagen.
Idag gick jag till sjukhuset, till sjukgymnastiken och det kändes sådär, tog sin lilla stund men jag hade tidspress så det var bara att traska på, men det tog ca 25 min och det är en bra tid.
Jag tränade lite lugnt och sen simmade jag lite och snackade med sjukgymnasten. Hon ska nog starta en överrörlighetsgrupp till hösten då hon nu lyckats samla på sig några med samma diagnos. Kan ju vara kul att träffa, snacka och träna med folk som har samma skit så vi kan ge varandra tips och bara förstå varandra.
Promenaden hem pausades lite för att plocka rabarber, men den totala promenaden tog 35 minuter hem. Fast att det kändes skönt efter att plaskat runt i varmt vatten och mjukat upp kroppen lite.
Efter jag kom hem idag så var jag ganska slut i kroppen och hade inte fått något gjort idag heller om jag inte hade haft min stol. Jag är glad för min stol, det bara är så. Men jag är ändå trött och har ont, men jag behöver inte belasta mer än nödvändigt här hemma iaf.

Men då jag har gått så mycket de senaste dagarna så blir det inte någon avancerad matlagning ikväll. Stekt falukorv och pasta får faktiskt räcka.

Inga kommentarer: