fredag, april 12, 2013

Oftare

Jag har varit lite slarvig och inte skrivit så många inlägg, har mest blivit bilder som jag lagt in och det har faktiskt varit för att jag inte orkat så mycket. Har haft en ganska tuff period nu men känner nu att krafterna är på väg tillbaka. Så nu ska jag försöka skriva oftare, lovar inget men jag ska iaf göra ett försök. Det blir kanske inte så långa inlägg, men det gör säkert inget lättare att läsa flera korta än ett långt ju.

Denna regniga dag har jag skönt nog inget planerat utan ska glida runt här hemma och småstäda, diska och fixa ordning. Men då veckan varit tuff med mycket inplanerat så får jag lyssna på kroppen och ta det sakta. Jag har Ebba hemma så hon kommer ta lite av min tid.

Denna veckan så var jag i måndags hos min systerdotter och våra barn lekte och vi fick snacka lite. Mycket trevligt tycker jag. En bra dag trots att Ebba blev åksjuk på bussen och kräktes... Men det var ju bara åksjuka så resten av dagen gick ju bra.
Tisdags så var jag hos min läkare och fick det intyget och sen tvättade jag, när detta var gjort så skulle Fredrik på sitt möte på BUP.
Onsdagen var det handling på Maxi som stod på schemat. Det betyder långpromenad med min dramatenvagn och sen dra den tungt lastad hem, men jag hade inte kunnat handla utan den, får hem massor och det räcker sen att småhandla här nere på Netto.
Igår, torsdag, så var jag hos min sjukgymnast. Vilket innebär promenad till sjukhuset och sen vattengympa. Igår hade jag bassängen för mig själv så jag och min sjukgymnast hade lite mer möjlighet att prata också, hon hade en elev med sig också så vi pratade om min värk och vad det kan innebära för att sätta in eleven i hur det är för oss värkpatienter.
Efter det så gick jag till arbetsförmedlingen och lämnade mitt intyg, shoppade lite garn och åt lunch på stan innan jag tog bussen hem. Orkade inte gå hem fast jag hade planerat det.
Så efter denna veckan är jag SLUT, fast det bara är fredag idag.

Inga kommentarer: