onsdag, april 10, 2013

Hypermobilitetssyndrom - HMS

Min sjukgymnast skrev ihop ett dokument om min diagnos, Hypermobilitetssyndrom - HMS.
För att lättast få upp hela texten här blev jag dock tvungen till att göra bilder av det så för att läsa så rekomenderar jag er att klicka på bilderna.




Jag har även fått mitt intyg från min läkare på vårdcentralen där han klart och tydligt skriver att jag inte kommer kunna jobba mer i mitt liv.
Detta kommer inte som en större chock egentligen för mig, men det är en stor sorg att höra honom säga det och sen läsa det på ett papper.
Detta intyg ska jag lämna till Arbetsförmedlingen i morgon och sen är det upp till dom hur vi ska gå vidare. Tror det blir någon form av arbetsprövning men hur vet jag inte.
Lägger in bilder på delar av intyget också.




2 kommentarer:

Pia sa...

Massor med kramar till dig! <3

Malin sa...

Hej! Hittade hit då jag googlade på hypermobilitetssyndrom och blogg, blev glad då din blogg dök upp. Blev själv diagnosticerad med HMS för ett år sedan men ingen ser till HMS-diagnosen utsn delar upp det i smärta och utmattning, inte ens dessa två kan de (sjukvården) räkna ut hur de hänger ihop vilket får till följd att jag får känna mej som ett ufo som inte svara på behandling på det sättet de förväntar sej. Mycket frustrerande. Är nu påväg in i sjukförsäkringen igen efter en period av utförsäkring. Kika gärna in på min blogg om du vill, så kanske vi kan ha lite kontakt!
Med vänlig hälsning, Malin