fredag, oktober 05, 2012

Sjukgymnasten

Två dagar efter läkarbesöket så fick jag tid till sjukgymnasten.
Hon babblade på och ställde en massa frågor om ALLT.
Fick även veta vad diagnosen jag fått heter: Hypermobilitetssyndrom.
Så detta ska googlas och läsas på om. Men hon sa att det jag har inte är den värsta sorten.
Kommer dock aldrig bli fri från värk, men det kanske kan bli lite bättre med lite sjukgymnastik. Så jag ska börja nästa vecka i sjukhusets varma bassäng. Det är gruppgymnastik och det fanns platser kvar på torsdagarna så nu vet jag vad jag ska pyssla med ett tag framöver.
Man kan även träna lite med pilatesboll, men jag tycker dom är läskiga så jag valde vatten istället.
Det jag INTE ska göra är att springa, hoppa och stretcha.
Jag kommer även få en tid till en arbetsterapeut så jag kanske kan få vissa hjälpmedel hemma som kan underlätta så jag inte får så ont när jag gör hushållsarbete eller handarbetar.
Jobbmässigt så är en 100%-ig tjänst inget att sträva efter, men runt 75% OM jag inte har ett tungt jobb, helt utan lyft alltså. Men annars så max 50%... Heltid är alltså inget jag ens ska försöka sträva efter. Och tyvärr kommer inte detta bli bättre med åren så det är bara ställa sig in på att kanske inte kunna jobba fram till pension OM jag ens hittar ett jobb som passar. Jag ska nämligen inte ha ett stillasittande jobb heller då det är helt fel det också.

Nu ska jag googla lite.

Inga kommentarer: