fredag, juni 01, 2012

Sommar?

Idag är det sommar i kalendern, men vädret är inte så somrigt.
Regn, nästan storm och kallt, lite tittar solen fram mellan skurarna...
Gjorde dock inget idag.
Lång sovmorgon, upp och äta frukost, sova igen. Ganska skönt faktsikt.
När Ebba ätit lunch så bakade jag och Fredrik en sockerkaka.
Ebba somnade när den var klar och då satte jag och Fredrik oss och provsmakade den.
Den var lyckad.
En stund senare så vaknade Ebba ledsen i sängen så jag skyndade mig in där och hittade henne liggande i en spya...
Hon var alltså sjuk, därför hon varit lite gnällig under förmiddagen.
Efter detta så var hon i min famn till T kom hem och då flyttade hon över där.
Nu ligger dom båda och sover.
Jag har tvättat Ebbas sängkläder och nu tänkte jag ta det lugnt tills dom vaknar. Då ska jag jaga damsugaren en liten stund sen är jag ledig för idag.

Så nu ska jag sätta mig och sticka tills dom vaknar.

Inga kommentarer: