torsdag, maj 31, 2012

Går överallt

Jag och Ebba går (tja, Ebba åker faktiskt vagn) till allt vi ska.
Går och lämnar Fredrik på skolan, inte så konstigt då vi inte ens behöver passera en gata för att komma dit.
Går till stan om vi har ärende dit, som idag då vi gick till biblioteket för att hämta Ebbas bok som alla barn får när dom föds.
Går till tandläkaren, som idag då Ebba skulle till tandhyginisten för att få information om hur hon ska ta hand om sina tänder. Eller det var nog jag som fick informationen... Men vi var där och Ebba fick en tandborste och jag fick veta det jag redan vet om barns tänder.
Går och handlar, antingen till Maxi eller Netto. Idag blev det bara lite mjölk och bröd på Netto, men oftast handlar vi på Maxi.
Idag gick vi även till min mamma, inte så långt dit, typ 15 meter...

Allt detta traskande och ändå har jag lite klurigt att komma upp i 10000 steg om dagen som är rådet man ska följa. Men jag lyckas oftast med minst 8000 iaf och det tycker jag är bra.

Efter operationen mår nu Ebba mycket bra.
Hon har fortfarande plåster på såret och sterila strips direkt på stygnen, men allt ser ut att läka hur fint som hellst. Ingen smärta alls och hon rör sig helt obehindrat.
Hon rör sig så obehindrat nu att jag börjar misstänka att hon haft ont innan operationen. Då verkade det som hon höll tillbaka i sina rörelser om man jämför med nu. Men det är ju svårt att säga helt, men så som hon håller på och höll på väldigt snabbt efter operationen gör att jag har mina misstankar.
Kommer troligen ta upp detta med läkaren på efterkontrollen.
Så jag tycker att det är skönt att vi fick tid så fort till ingreppet.

I morgon har Fredrik studiedag så jag ska inte ha något alarm igång i morgon och tänker somna om med Ebba när det är dags för hennes första middagslur. Känner att jag behöver sömn just nu. Är så trött och känner mig även yr på dagarna. Får se om det går över om några dagar och med lite sömn, men annars så får jag gå till läkaren och kolla upp iaf blodtryck och sånt där enkelt till att börja med.

Inga kommentarer: