tisdag, april 24, 2012

Bra dag

Idag var en bra dag.
För det första så sken solen. Helt underbart.
Ebba vaknade dock tidigt, men T(!!!) gick upp och fixade välling medan jag och Ebba låg i sängen och pratade.
Väckte Fredrik som steg upp och gjorde det han skulle.
Jag åt frukost, drack te och läste tidningen i lugn och ro.
Följde Fredrik till skolan och pratade med sjuksystern och sen även med Fredriks fröken.
Fredrik har gått upp 1 kg på en månad och växt 1½ cm. Hans BMI (som skolan kollar efter) hade ökat lite så vi gör om detta i Maj igen och sen får vi sköta det under sommaren så kollar hon igen när skolan börjar till hösten. Fredriks egna (vårt) mål är att gå upp 4 kg till, men kanske mer beroende på hur mycket han växer på längden.
Efter detta så var det hem och göra Ebba ordning för en stund med mormor och jag och T skulle iväg på möte. Detta flöt på bra och Ebba sov gott när jag kom för att hämta henne.
Vi stannade så Ebba kunde äta när hon vaknade och mamma bjöd på lite fika.
Efter det så var det hem, städa lite så Ebba kunde krypa runt på golvet. Hatar att hon får lite katthår på kläderna så här dammsugas varje dag.
Har även tvättat lite idag.
Till middag så åt vi kottletter, ris och sås. Mums.
Läste några extra sidor för Fredrik ikväll, mysigt är det.
Nu sover barnen och jag ska bara sitta och slappa lite innan det är dags för sängen för mig också.

Inga kommentarer: