lördag, mars 17, 2012

Trötta idag

Igår hade vi fredagsmys med Tacos och jag och T drack vars ett glas vin.
Vi var uppe länge och hade det mysigt.
När jag sedan gick i säng så satt T uppe en liten stund till.
När han kom i säng vid 1 så kräkte Ebba ner hela sig och sängen. Jag vaknade och vi bytte rent på henne och i sängen. Ebba var glad och pratade och småbusade med pappa.
Efter en stund bäddar vi ner henne i sin säng igen och försöker sova vidare.
Men nej, kl 2 kräker hon igen.
Vi lyckas rädda kudde och henne denna gången samt att det kom inte lika mycket, så hon fick bäddas ner hos oss. Där låg hon och busade till nästan 3 innan T steg upp med henne.
Dom satt tydligen uppe till 4, men jag fick sova då.
Kl 7 vaknar Ebba och vill ha välling, dricker det och är vaken ca en timme sen somnar vi om och sover till 9.30. Då vägrar hon ligga kvar längre så vi stiger upp.
Hon äter mellanmål, leker lite med storebror och sen vid 11 är hon trött igen. Då stiger T upp.
Kl 12 har hon inte somnat än så jag lägger mig hos henne och vi båda somnar ganska snabbt.
Vaknade sen lite i kl 15.
Behövde nog sova lite men nu har jag huvudvärk.
Ebba mår bättre nu men är hängig, hon har inte kräkt mer iaf.
Så idag blir det inte mycket gjort här hemma mer än att jag ska försöka tvätta upp det som hon kräkte ner i natt så vi kan bädda hennes säng igen.

Inga kommentarer: