måndag, mars 12, 2012

66000

Ja, det är så många steg som jag tom igår har gått denna månaden.
Om man räknar jämna hundratal. Jag avrundar enligt avrundningsregeln så det är inget fusk här inte.

Tänkte jag skulle se hur mycket jag går ungefär i månaden så man vet om man behöver aktivera sig mer eller om det bara är att köra på som vanligt.
Man "ska" ju gå ca 10000 steg varje dag och jag tänkte jag skulle se om jag klarade det som ett snitt i månaden. Vissa dagar kommer jag ganska långt över, men andra dagar går det lite sämre. Så när denna månaden gått så ska jag räkna ut hur det blev.

Våren är här nu ju så det är härligt att vara ute och promenera.
Jag och Ebba tar minst 2 turer till Maxi varje vecka och sen försöker jag ut och gå lite där i mellan också.
Har ju alltid varit en ganska så aktiv tjej som inte är rädd för att promenera dit jag ska och så fortsätter det. Ska jag bara in till stan, själv eller med Ebba, så går jag dit för det känns som det går snabbare än bussen. Det skiljer faktiskt inte så lång tid heller om man ska stå och vänta på bussen och planera den också.
När jag ska promenera så kan jag ju gå när jag vill och inte planera med busstider.
Och ska vi till BVC eller CSK så går det faktiskt snabbare att gå än att ta bussen, för det är inte samma buss som går där förbi som här, alltså måste man till stan först och byta buss. Och nu för tiden så kan man inte bara hoppa av vid kyrkogården i stan för där stannar ju inte bussen utan man måste till stationen och byta...
Så jag väljer att istället promenera, tar ju bara 25-30 minuter.

Promenera gör jag oavsett väder.
Bryr mig inte om lite regn, finns ju bra kläder till det.

Inga kommentarer: