söndag, december 18, 2011

Bullhjälpen

Vill bara tipsa så många som möjligt om Bullhjälpen.
Måste hjälpa till på något vis och att länka till hennes blogg är det minsta jag kan göra.

http://bullhjalpen.blogg.se/

Milla som är en 9 årig tjej hjälper barnen i Afrika genom att sälja bullar.
Man kan även hjälpa henne genom att sätta in pengar direkt till Radiohjälpen (PG 901950-6) och skriva "Bullhjälpen".

Själv ska jag se om jag kan hjälpa min son Fredrik att hjälpa Bullhjälpen och barnen i Afrika genom detta projekt.
För när han såg bilderna på tv om hur barnen där har det så sa han att han ville baka bullar och skicka ner till barnen. Men Millas sätt är mycket bättre, för jag tror inte barnen behöver bullar, dom behöver vård och matvaror.
Men jag tror han blir glad om jag kan hjälpa honom fixa något.
Ska bara prata med lite kontakter jag har först angående bullarna...
För visst kan jag baka bullar till honom, men det kan ju bli så många bullar som behövs och det klarar jag inte själv. Men sälja dom på stan eller så kan jag hjälpa honom med OM han vill det förståss.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Våra vänner har agerat "hemlig tomte" till ett av era barn... men efter att ha läst i din twitter så kan man undra om ni är i det behovet som man skulle mena att "hemlig tomte" går ut på. Hoppas att ni tar emot julklapparna med gott samvete och god smak i munnen.

God jul på er.

Maria sa...

Kanske beror på hur man tolkar en text på 140 tecken...