torsdag, november 17, 2011

En hemma dag

Ja, idag är jag, Ebba och Fredrik hemma.
Fredrik har ont i magen så jag ska få i honom mat som är snäll till magen så han kan gå i skolan i morgon igen. Han fick gå hem från skolan igår för samma sak.

Ebba smakar mer och mer mat. Lite gröt till frukost och sen gjorde jag morotspuré till lunch som hon fick. Blev 4 smakisar till som hamnade i frysen direkt som bara är till att plockas fram vid behov.

Gröten är hon inte riktigt förtjust i, men morot var gott.
Hon åt upp all morot (ca en tesked) som jag tog fram.
Hon har ju smakat potatis innan också och det var inte heller någon höjdare, men hon kanske gillar det mer nästa gång.
Den som läser min blogg får gärna tipsa mig om andra puréer som jag kan göra själv.
Bättre och billigare att göra själv.

Sen ska jag bara försöka få tag i IKEAs småburkar som dom har på barnavdelningen, för dom är perfekta till puréer, men nu får jag köra med billigt skräp jag fick köpa på Maxi. Gillar inte Nûby-grejerna.
Flaskan vi hade i början tappade färjen på utsidan och på dessa burkar passar inte locken så bra...

Inga kommentarer: