söndag, september 11, 2011

Lugn helg

Denna helgen har vi inte gjort mycket. Har inte haft något inplanerat och det har varit så skönt. speciellt då varken jag eller Fredrik är helt friska än.
Ebba har beslutat sig för att förlänga sovtiden mellan sena kvällsmålet till nattmålet till 6 timmar och det ger mig mer sömn och det känns bra.
Hon äter vid ca 22 och sover sedan till 4, är jag duktig och lägger mig när hon ätit så får jag en bra natt. Sen iaf mitt i vecka, så stiger jag upp med Fredrik vid 7 så han hinner äta och allt sånt innan kl 8 då han/vi går hemifrån. Men nu på helgerna så kan vi oftast ta lite sovmorgon. Idag låg jag i sängen ända till efter 10.
T och Fredrik var uppe och fixade med scones till frukost medan jag sov klart.

Annars så har jag bara tagit hand om disk idag tycker jag. Vi har legat lite efter pga sjukdom och idag har jag kört 3!!! maskiner och där är fortfarande lite kvar på vasken. Okej att vi bara har en liten bänkdiskmaskin men jag brukar kunna köra en om dagen och ha fritt på vasken.
I morgon ska jag tvätta och på tvättkorgen ser det ut som om jag inte tvättat på evigheter, men det ligger faktiskt ett täcke där i. Misstänker att det blir som vanligt 4 maskiner kläder och sen en med täcket.
Hatar att tvätta för det brukar se ut som fan där nere. Fast jag hoppas att det är bra i morgon.
Dom har iaf fixat så man kan låsa om tvätten nu när man inte är där nere, innan kunde man inte det, eller låsa kunde man, men hade någon nyckel till en lägenhet i huset så kunde dom komma in och alla låste inte när dom gick. Men nu kommer ingen in i tvättstugan om jag inte är där inne.
Man bokar ute i tappan nu så det är bara den som tvättar som behöver komma in till maskinerna nu.

Nej, nu ska jag förbereda så Ebba kan äta så fort hon vaknar denna gången. Hon har sovit ovanligt länge för att vara dagtid. Brukar vakna någon gång då och då, men nu har hon sovit i snart 3 timmar...
Jaja, hon var väl trött.

Inga kommentarer: