tisdag, juli 19, 2011

Lugnt och skönt

Här hemma är det lugnt och skönt idag.
Kan ju vara värmen som gör att vi inte orkar så mycket, eller så är det bara för att vi är lite trötta. Verkar som att även Fredrik är lite trött idag.
Igår så var vi hemma och fixade lite, min bror med sambo kom förbi och hämtade lite saker som skulle till loppis och efter det så började vi förbereda oss inför överraskningen vi hade fixat till Fredrik.
Jag duschade och bakade hamburgarbröd, T handlade lite grönsaker och sen fixade resten av maten. Hemgjorda hamburgare är alltid gott.
Sen bytte vi alla om för att åka till stan.
Körde in och på vägen så avslöjade vi för Fredrik vad vi skulle göra.
Han blev överlycklig. Vi skulle på bio och se Harry Potter och dödsrelikerna del 2 i 3D.
Vi parkerade nära bion, T hämtade biljetterna, vi gick och köpte godis och dricka på Hemmakväll. Vi fick nästan tjata på Fredrik att han skulle ta mer än bara ett par bitar godis...
Efter godisinköpet gick vi till bion och väntade på att det skulle börja. 3D-glasögonen åkte på och filmen började.
Fredrik satt och tittade med stora ögon och han gillade filmen starkt. T som inte tittat på 3D innan blev imponerad av effekterna. Jag som sett animerat i 3D innan gillade att se denna filmen i 3D, men nu är serien slut. Den fick det värdiga slutet som den ska, det var bra och dom hade hållt sig till boken. Storslaget slut var det iaf.
Bebis i magen reagerade inte så mycket som jag trodde den skulle göra. Höll sig lugn större delen av filmen, men vid vissa partier så sparkade den lite extra. Men inget så det störde mig eller gjorde mig orolig.

Väl hemma igen så var det dags att sova.
Natten för mig var väl sådär, uppe och kissade en gång, åt en gång och sen vaknade jag när jag vände mig flera gånger. Men sov sedan till kl 9 och vaknade väl helt okej pigg.
Idag så har vi tagit en längre promenad hela familjen, eller Fredrik cyklade och vi gick. För att ha ett mål så valde vi att gå till ishallen och tillbaka och jag kan säga att jag orkade hela vägen.
Hade ont i rygg och höfter när vi kom hem igen, men det har jag vilat bort nu.
Lade mig på sängen för att stäcka ut mig lite och sov i den ställningen i nästan en timme så jag kopplade verkligen av. Några extra sammandragningar har jag inte fått av denna promenad så Bebis verkar inte vilja ut alls längre.

Inga kommentarer: