måndag, juni 13, 2011

Vilar

Har vilat mest hela dagen idag.
Igår så fick jag sammandragningar på kvällen som var så pass kraftiga att jag funderade på att åka in men gör jag det så vet jag att jag blir inlagd igen. Och det vill jag inte. Tog en dusch och gick jag och lade mig för natten.
Blev en tuff natt med lite sömn. Vaknade redan klockan 3.30 och steg upp då för jag kunde inte ligga kvar.
Jag satte mig vid datorn och surfade, åt och bara tog det lugnt så hade jag iaf inte ont. Men jag hoppas jag sover bättre i natt.
Idag har jag som sagt vilat. T tvingade mig att vila när vi kört Fredrik till skolan och det var bara att lyda. Jag har inte känt så mycket medan jag vilat men så fort jag är uppe så får jag tillbaka sammandragningarna.

I morgon är det dags för Fredriks skolavslutning. Han slutar ettan. Han är så stor nu. Lite läskigt faktiskt. Tänk att jag har en grabb som är 8 och ett halvt år. Han har klarat av skolan med bravur och kan läsa och skriva.
Jag är så stolt.

Efter det så ska vi till ultraljud och mäta Bebis tillväxt. Ska bli kul att se om den följer kurvan som den ska. Jag tror dock att jag ska säga till om mina sammandragningar och kolla upp det också. Risk finns att jag får vara kvar, men då skickar jag hem T så han får ta hand om Fredrik. Dom får istället komma in och hälsa på så mycket det går.
Kanske slipper jag ligga så länge på sjukhuset så länge. Finns det risk för att Bebis vill ut så får jag ju ringa efter T så han får komma in och Fredrik får vara hos barnvakt. Allt blir säkert bra till slut.
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer: