söndag, juni 12, 2011

Hemma

Är hemma och har varit sen igår.
Läkaren sjukskrev mig och gav mig tydliga restriktioner på vad jag ska göra. Jag ska VILA. Jag ska också åka in så fort jag känner att det är något på G i magen. Kan dröja men kan komma redan ikväll...
Dom kommer att försöka stoppa bebisens utkomst iaf en gång till men sen verkar dom ge upp. Men vi får hoppas på det bästa.
Det som är jobbigast är att hålla sig sysselsatt fast att man inte kan göra något. Det mesta jag vill göra är ju ganska aktiva saker och jag får ont i magen bara av att rensa kattlådan.
Tja, vi får se hur länge det ska hålla på.

Jag har fixat lite så jag kan greja mycket från sängen samt att T och Fredrik hjälper mig med mycket.

Det bästa sättet att vila livmodern är att ligga på sidan med en liten kudde (stöd) under magen. Problemet är att det är ganska drygt att spendera stora delar av dagen på det viset. Men jag läser, plockar med mobilen, grejar med datorn och ska leta fram en massa suduko jag kan lösa.
Bara så man håller fingrarna sysselsatta iaf.
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer: