söndag, maj 29, 2011

Mors dag


Teckningen kom Fredrik in med när han vaknade redan klockan 6 i morse, men jag fick sova lite till. Sov till klockan 8 och då gick jag upp och åt frukost och spelade Yatzy med Fredrik.
Blomman, en solros av låg modell med MÅNGA knoppar, hade T hjälpt Fredrik att köpa och den fick jag sen av Fredrik när T hade stigit upp.
Fan ta katterna om dom försöker äta upp den... För den är så fin och den ska jag vara rädd om och vårda fint. Kanske får vi frö på den och kan plantera fler. Nu är bara problemet att jag inte vet hur man sköter en solros av denna sort. Vet att om dom står ute och är så där långa måste ha mycket vatten och ljus så jag misstänker att det är ganska liknande med denna. Men jag är inte helt säker.
Den står iaf bredvid min dator nu så jag kan njuta av den hela tiden. Flyttar nog in den i sovrummet om nätterna så katterna inte kan komma åt den.

Fredrik valde solrosen för att jag är hans sol!!
Underbar liten kille jag har!

Inga kommentarer: