lördag, maj 21, 2011

Inte så ofta

Just nu har det varit en period då jag inte skrivit i bloggen så ofta som jag gjort innan. Men det beror faktiskt pga internetstrul. Ganska tråkit men det är sånt som händer. Men jag tror att det snart är tillbaka som vanligt. Vet att jag kan blogga via mobilen men det är lite jobbigt att skriva lite längre inlägg där, men det funkar bra med bilder och lite text.

Det som hänt under denna veckan är att vi varit på möte på skolan som Fredrik ska börja på till hösten och nu vill jag verkligen att tiden till dess ska gå ganska fort. Det känns bra med den skolan vi valt. Det blir gångavstånd utan att ens gå på en väg, mindre klasser, Fredrik känner redan några som ska gå i hans klass, sättet att undervisa verkar toppen och lärarna verkar uppmärksamma på barnen och försöker lösa det så det blir bra för alla. Fredriks blivande fröken var inte anställd än, men det var på gång, dom verkade ha ganska stora valmöjligheter så det kan ju bara bli bra.
Fredrik längtar och hade gärna börjat där redan nu men det går ju inte då det är en kommunal skola i dessa lokalerna nu, men den läggs ner efter denna terminen och sen ska den nya skolan renovera lite och fixa gården i sommar och dra igång till skolstarten i höst.

Fredrik och jag har varit sjuka men är på bättringsvägen, Fredrik har gått några dagar i skolan denna veckan och jag känner mig inte helt kry men det kommer och går lite. Vilar så mycket jag kan men jag blir ju samtidigt så rastlös att jag måste göra lite.

Igår klippte T Fredriks hår och han blev så fin, men jag ska "rätta" till polisongerna senare idag så det sitter snyggt med glasögonen också. Det spretar lite nu, men jag har fixat det förrut så det ska jag ju lätt klara av. Han blev iaf ganska korthårig och det kan ju vara skönt nu i sommar.

Fredriks simskola har bara en vecka kvar och redan nu kan Fredrik nästan simma helt själv, han ska bara lita på att han kan först. För han kan och tar alla simtagen jätte fint, men sen är han lite feg och vågar inte lita på att han kan, men han vågar mer och mer. Förra gången så simmade han i den lite djupare bassängen och en bra bit där simmade han utan hjälpmedel fast att han inte bottnade. Så jag vet att han kan simma, bara han inte känner någon press och ska visa upp sig. Han spänner sig lite mer sen när han ska visa mig att han kan, men det kommer också släppa snart.

Med mig är det annars ganska bra. Jag kämpar på trots krämpor. Jag har börjat samla på mig vatten i benen och åderbrocken börjar dyka upp så smått. Förra natten fick jag kramp i benet igen och det känner jag fortfarande av, men det är nog mest för att det känns som jag får småkramper då och då om nätterna. Tyvärr ett ganska vanligt gravidproblem. Vattnet försöker jag bli av med genom att vila med benen högt mellan varven och det funkar väl sådär, men det är ju inte så att det gör ont ännu eller hindrar mig från att röra mig. Åderbrocken gör inte heller ont, men det känns ibland lite i dom som om benen blir sega.
Foglossningarna har börjat dra igång på större allvar nu. Gör ont på fler ställen påverkar mig ganska mycket. Sen har jag ju dessa eviga sammandragningarna. Tur att dom inte kommer hela tiden utan oftast bara på morgonen och kvällen, men dom gör ju ont. Så dom är jag uppmärksam på så att det inte känns som  jag är på väg att öppna mig och föda för tidigt. Vill ju att Bebis ska stanna där inne och bakas ett tag till.

Nu ska jag göra frukost till mig och Fredrik. T är inte uppe än så han får fixa något själv sen.

Inga kommentarer: