torsdag, maj 05, 2011

Ett tag sen

Ja, nu har det faktiskt gått några dagar utan att jag skrivit något.
Vad har vi då hittat på?
Jo, i måndags tog vi det ganska lungt, var väl hemma och fixade, minns inte så noga...
Men i tisdags så var det dags för Fredrik att börja simskola på Tivolibadet här i stan.
Han var lite nervös först men när vi kom in så tyckte han mest att det skulle bli spännande. Vi har pratat om att åka mer till stranden om han kan lära sig och simma för han får så mycket roligare då.
När det var dags så satt vi (jag och T) på läktaren och tittade medan han följde med de andra barnen och simläraren bort till vattnet och hoppade i.
Dom fick testa att flyta och lära sig gör bentag, ännu med en "flytkorv". Det var två simlärare som hjälptes åt i vattnet och barnen verkade snälla och lyssnade noga.
Kan säga att Fredrik var ganska trött när han kom där ifrån och somnade väl ganska tidigt.
I onsdags (igår) så hade dom utflykt med skolan, så vi packade fika på morgonen och åkte till skolan. När jag lämnat Fredrik så åkte jag hem igen och tog det lugnt, kände mig förkyld igen. Gick min promenad och så där, men inget extra alls.
Hämtade Fredrik lite senare än vanligt och sen åkte vi hem. Han var trött efter utflykten så han vilade på soffan innan simskolan.
Jag fixade med hans väska och sen åkte vi till badet. Han tyckte att det skulle bli riktigt kul och ville hoppa i så fort vi kom, men vi hade en liten stund att vänta.
När barnen fick hoppa i så satt jag på läktaren och tittade på. T stannade hemma och fixade middag.
Det var bara en simlärare, så jag var lite nervös då inget av barnen (11 st) kan simma. Men för Fredrik gick det bara bra. Han tyckte att det var kul och dom fick testa lite annat, men det var mycket träning på de där bentagen, men dom måste ju sitta för att man ska kunna komma framåt.
Hem efter det och middagen var precis klar så det var bara att äta.
Fredrik somnade redan kl 20, om inte innan det för han låg i sängen redan 19.10... Trött kille.
I morse var det inga problem att få upp honom, det var snarare så att han redan klädde på sig när jag gick in till honom. Medan jag fixade det jag brukar innan frukost så satte han sig och ritade.
Efter det var det frukost och sen iväg till skolan.
Nu är jag hemma igen och ska fixa lite med mammakläder. Behövs ju sånt nu...

Inga kommentarer: