söndag, maj 01, 2011

1 maj

Valborg igår och vi gjorde inget speciellt. Var hemma hos A.E*2 igår på dagen så barnen lekte ute. Var svårt att få hem Fredrik för dom hade så kul, men när han kom hem så blev det fika en macka och sen badet. Han var så skitig, men det är ju bara ett bevis på att dom haft kul.
Vi vuxna hade suttit och snackat lite allt möjligt som vanligt.

På kvällen igår så var vi inte iväg och kollade på någon brasa. Jag har inte gjort det de senaste åren, men det är nog mest för att det inte finns någon speciellt nära, måste sätta sig i bilen och fara iväg. Hade det funnits någon här på området så kanske man träffat någora man känner och grillat lite där. Men nu är det inte så.
Fredrik kollade på tv efter badet och han och jag gick och lade oss samtidigt. T satt uppe ett tag till.

Sovit gott hela natten, men vaknade och var så där förkyld igen... Det är värst på morgonen så jag hoppas att det lättar.

Frukost med Fredrik i köket. Han smakade lite av min banan. Och han gillade det.
Han har sagt att banan inte är något för honom i flera års tid nu, men idag så var det tom lite gott. Kul att även barn kan inse att smaken liksom kan ändras ibland. Får se om detta håller i sig, för banan är ju så bra när man tränar hårt som Fredrik gör på vinterhalvåret.

Disken är igång.
Jag ska snart ut på en liten promenad och sen är det dags att ta tag i tvätten. Så jag har att göra några timmar framåt nu...

Inga kommentarer: