torsdag, april 07, 2011

Pigg

Känner mig ganska pigg idag trots allt jag gjorde igår.
Det blev även ganska sent igår innan jag kom i säng, men känner ändå att jag har ork att hålla igång idag. Kommer troligtvis få ta det lite lugnare då jag redan känner av värk i revbenen, men det är ganska lugnt med ryggen. Får hålla på och ta paus ganska ofta istället.

Idag fick jag lite hjälp med att vakna, trodde jag snoozat mobilen, men tydligen stängt alarmet på den. Men 2 minuter innan jag skulle stiga upp och jag fortfarande sov så kom Mini upp och började gosa med mig. Hon är så söt när hon gör det. Vill bara bli kliad på huvudet och så spinner hon så högt att sängen liksom vibrerar. Man vaknar av det. Men det är ett mysigt sätt att vakna på. Dessutom så behövdes det ju idag.
Upp och klädde på mig sen väcka Fredrik.
Han var också ganska pigg idag, tills han kom på att det var torsdag och han skulle ha gympa...
Han gillar gympan så det är inte det, men att ha det direkt på morgonen är inte det ultimata för honom.
Frukost och sen iväg.
Han var på bra homör idag och liksom skuttade till skolan. Händer inte varje morgon kan jag säga.
När han var på plats så åkte jag hem igen.
Startade diskmaskinen, upptäckte att jag måste tvätta köksmattan, men ska dammsuga av den först. Tror det är Mini som har protesterat mot något. Inget kul när det händer och kattkiss är svårt att få bort. Eller iaf lukten av det. Det är andra gången som hon kissar på mattan och jag vet inte varför.
Jaja, det ska göras idag och sen ska jag fortsätta i mina förråd och lådor här hemma.
Jag har öppnat balkongen så katterna kan vara där ute och känna på den friska morgonluften, men Zeus ligger och sover i Ts stol här bredvid mig. T är ju inte uppe än så det är fritt fram, men han kommer nog snart.
Själv sitter jag här och väntar på att T ska stiga upp medan jag dricker ett glas Coca-Cola.

Hoppas alla får en bra dag.
Håll i hatten det blåser ute!

Inga kommentarer: