tisdag, mars 01, 2011

Tröttigt

Två mornar i rad har det varit riktigt svårt att få Fredrik att stiga upp. Igår så sa han att han inte tyckte om måndagmornar och idag var han bara trött. Han vill ha längre helger säger han... Men han var ju nyss ledig i 10 dagar, hur lång helg behöver han liksom??
Han lägger sig runt kl 20, men ikväll får det attans bli redan vid kl 19. Tydligen så har inte hans vanliga timmar räckt och då är det bara att lägga sig tidigare, för sova längre går ju inte då han måste till skolan. Den börjar kl 8 och vi (om vi har bilen) kör här ifrån kl 7.40 och innan det ska han har ätit frukost och fått kläder på sig. Just detta med frukost kan ta olika lång tid och om jag väcker honom mellan 6.30-6.40 så hinner han vakna tillräckligt för att kunna äta lite iaf. Men han är ju inte en frukostmänniska.
Efter frukost hjälper han mig att fixa så han har frukt/grönsak med sig till skolan. Han varierar sig med morot, gurka och kiwi, ibland även paprika. Nej, som alla andra barn är han inte, han vill inte ha äpple, banan eller päron med sig. Banan tycker han ju dessutom inte alls om. När clementinerna är goda, då runt jul, så kan han ha med sig såna ibland. Men annars så har han lite specialsaker med sig. Men han äter på rasten iaf och det är det viktigaste.

Igår hände det mycket här hemma och allt handlade om hockey.
Det var lottning igår om vilka KIK ska möta i helgen och det blev ändrade matchtider och allt vad det nu var. Jag hämtade även kort så vi i damlaget (Wildcats) kan se A-laget (Wildkings) utan att betala, vi har ju den förmånen när vi är spelare i klubben, det har alla lag i klubben. Men vi hade inte fått våra spelarkort innan och nu ska dom vara stenhårda med biljettkontroll så det är bäst att ha rätt grejer med sig.
Iaf fick jag pyssla lite med att försöka få folk som kan stå i kaffehörnan från U8 också. Blir lite besvärligt när tiden ändras och de flesta tydligen ska iväg på kvällen och då inte kan mer än till en viss tid... Men det löser sig säkert på något vis, har ju några dagar till på oss.

Idag blir det nog inte lika mycket hockeygrejer fast att jag ska till ishallen ikväll på ett Wildcatsmöte. Vi måste snacka om hur det ser ut för framtiden då det är lite dåligt med tjejer på träningarna. Jag är förlåten då jag verkligen VILL komma tillbaka men inte kan spela just nu, men det finns fler som inte är med på träningarna och dessa måste vi jaga på lite. Vi vill ju inte behöva lägga ner laget...
Kanske finns det fler tjejer i kommunen som är villiga att börja med hockey?? Ni är i så fall välkomna ner till ishallen när vi har träning och snacka med oss.

Ska till arbetsförmedlingen idag och fixa en handlingsplan om framtiden för mig... Inte så lång framtid kanske då jag inte kan jobba efter juli och innan dess lär det bli svårt att få ett jobb. Men det är bara att visa sig så att dom iaf ser att jag försöker.
Soc sa till mig också att det blir nog svårt att få ett jobb nu när jag är gravid, men att jag iaf skulle försöka så gått det går och det är bara att söka en massa så att man iaf har en liten möjlighet.
Där är ju bara ett problem egentligen, det är ju min värk som liksom inte blir så mycket bättre än som det är just nu... Nu får jag ont i händerna när jag grejar här hemma och hur blir det inte då om jag ska ha ett jobb också. För att jag ska kunna städa här hemma måste jag ta pauser minst var halvtimme, annars så får jag för ont för att fortsätta på ganska lång tid och så kan man ju inte hålla på när man jobbar. Men vi får se hur det blir.

Annars så ska jag försöka tvätta lite idag om där är en tid ledig...

Hoppas att alla får en bra dag trots att det är mulet och grått ute.

Inga kommentarer: