tisdag, mars 01, 2011

En ren, två kvar...

Ja, då har jag gjort en sak som jag funderat på ett tag nu.

Jag har duschat Mini.

Det gick hur bra som hellst. Hon var väl inte överlycklig, men hon trodde inte hon skulle dö heller. Började med att bara blöta ner henne och sen applicerade jag schampot och efter det duschade jag av henne noga. Hon lyckades rymma från mitt grepp en gång men det var bara att hämta henne vid toadörren då vi hade stängt in oss. När hon var duschad så virade jag in henne i en handduk och lämnade badrummet. Där ville vi inte vara om vi inte behövde längre.
Efter var det trixet att få henne torr, men hon ville inte ha så mycket hjälp så när hon var fluffig så släppte jag henne och hon fick pyssla om sig själv.
Efter trodde jag att hon skulle vara sur på mig, men när hon fixat lite så kom hon och myste med mig lite.
Alltså hon är inte långsint som vissa katter kan vara.
Tror att Zeus kommer vara lite surare än Mini när det är hans tur.
Men jag tänkte att jag skulle vänta en dag eller två innan jag tar tag i honom och sen vänta någon dag till innan jag tar Shiva.
Shiva kommer nog att vara den katten som blir svårast att duscha, men jag ska nog få till även det.

Nu luktar iaf Mini gott.

Inga kommentarer: