fredag, mars 25, 2011

Jobb...

Det är något jag inte kommer att få nu innan Bebis kommer.
Jag har fått flera samtal om jobb och även varit på anställningsintervju...
Antingen är det för tunnga lyft eller så kan dom inte garantera Bebis säkerhet pga fysiska utfall av de boende.
Dagens anställningsintervju var ett ställe som tydligen hade BÅDA dessa sakerna...
Men hon ville gärna att jag hörde av mig när jag kunde jobba igen sen efter Bebis kommit. Och så är det hela tiden. Hon jag pratade med idag hade tom en anställd som skulle gå hem nu 2 månader innan hennes bebis kommer pga att arbetet är så pass tungt. Så mina förhoppningar om att få ett jobb till sommare är nu BORTA.
Lika bra att inse det... Det är omöjligt.
Hon jag pratade med idag skulle lämna info vidare om mig och att det var möjligt att det kanske fanns ett jobb där man inte behöver lyfta eller där det finns andra risker. Och att hon då skulle rekomendera mig till det, men det var ju inte säker att något sånt finns.
Undra om man kan få havandeskapspenning när man är arbetslös pga att jag inte får jobb och i så fall undra hur tidigt man kan få det... Får kika på det.
Bara att ringa försäkringskassan ju...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur i hela friden ska du kunna få havandeskapspenning när du går arbetslös??
Jag fick inte det när jag jobbade ens, då jobbar jag endå inom barnomsorgen, där det e tunga lyft hela tiden... Men visst, det e ju inte jobbigt att arbeta inom barnomsorgen anser försäkringskassan...
Mvh Maria Zimmer

Maria sa...

Jag skrev inte att jag skulle få det. Jag skrev att jag skulle kolla upp OM jag kunde få det... Två helt olika saker. De ställen som vill erbjuda mig jobb kan inte göra det då deras anställda går hem med havandeskapspenning minst 2 månader innan BF.
Jag ska prata med FK och se vad det finns för alternativ. OM dom kan hjälpa mig på något vis.