måndag, januari 10, 2011

Vecka 11

Gick in i vecka 11 idag. Tiden går ganska snabbt ändå.

Så vad säger www.familjeliv.se då…
Kroppen: Det syns fortfarande inte att du är gravid, men du kan känna det mycket tydligt. Den trötthet som många känner är ett tecken på att man ska ta det lugnt. Vissa kan känna sig svimfärdiga om de tvingas stå upp en längre tid, till exempel på bussen. Det beror på att blodtrycket är lägre.

Bebis: Huvudet är nu rundare och ögonlocken är tydligare, de har redan öppnats och kan slutas vid beröring. Händerna kan också stängas vid beröring. Nu är fostrets alla viktiga organ i stort sett färdiga och ska bara växa i storlek. Ännu kan du inte känna att fostret rör sig, men vid ett ultraljud kan man se rörelser.


Det syns inte för utomstående att jag är gravid men alla som känner mig och vet hur min mage ser ut så syns det. Och mer lär det synas snart. Känner att magen ökar ganska snabbt i takt, hoppas bara där är en bebis…
Jag är fortfarande mycket hungrigare än normalt och kan klämma i mig hur mycket som hellst, men jag försöker att äta nyttigt.
Vill inte att mitt blodtryck ska vara lägre än vad det är normalt men jag har inte haft några extra svimningskänslor än heller. Men det kommer väl…
Bebis växer väl och det står inte hur stor den är men det gör inget, bara den utvecklas som den ska. Och som det står så känner jag inte bebisen än, men jag längtar efter att få känna de första rörelserna. Men det får komma när det kommer.
2 veckor kvar till inskrivningen, känns som en evighet, men det går väl fort hoppas jag. Vill dit och göra alla test så man verkligen får veta att allt är bra och sen vill jag ha en ganska snabb tid till ultraljud (UL) för att se så bebis växer som den ska. Tror att det blir lite tätare kontroller med denna bebisen då Fredrik inte alltid växte som han skulle. Men det får vi se, jag hoppas iaf på att det blir minst 2 UL som jag ska få gå på, så häftigt att få se in till bebis och få veta att det är bra.
Men om jag bara fortsätter att se till att vara rädd om mig så kommer allt att gå fin fint.

Inga kommentarer: