lördag, januari 01, 2011

Året som gått.

Nu har det nya året börjat. Ganska häftigt att det redan är 2011.
Hoppas att alla hade trevligt när ni firade in det nya året. Det hade jag, fast att T inte kunde vara med pga att han låg sjuk där hemma.

Hur var då det förra året?

Januari
Fredrik fyllde 7 år detta året.
Jag hade börjat min AD/HD-utredning. Gick inte så bra i början då läkaren hade svårt att tro att jag hade de problem jag har.
Det var ganska mycket i plugget för mig.

Februari
11 februari fick jag besked om att jag faktiskt har AD/HD och skulle börja med medicinen, Concerta. Detta med en period fylld av biverkningar och tankar på livet.

Mars
Vårstädade balkongen och hade värsta vårmyset med Fredrik där ute, sagoläsning och fika.
Medicinutprovningen fortsatte i samråd med läkare och den började så smått få verkan.
Skridskoskolecup med Fredrik där han fick spela sina första matcher. Det var kul att se.

April
Påsken firade jag med mamma, moster + sambo och Fredrik. Lugnt men trevligt.
Jag hamnade på en stabil dos av Concerta på 72 mg. Skulle ta detta i nästan ett år och sen skulle vi utvärdera, kanske skulle vi göra ändringar om jag kände att det inte funkade, men i februari 2011 ska vi träffas igen.
Jag började jogga lite om dagarna för att få upp konditionen.
Firade valborg hemma med Fredrik. Åt gott och tittade på film tillsammans, myskväll.

Maj
Fredrik tappade sin första tand.
Vi spenderade en dag på Ivö med en av Fredriks vänner. Mycket trevligt hade vi.
Mini föddes!! Ja, vi fick en ny familjemedlem, söt, mjuk och lurvig var hon.
Jag var på en intressant föreläsning om AD/HD och jag fick lära mig massor om mig själv. Tänk att man kan vara så lik andra fast att man är så olik dom…

Juni
Utredning på soc som skolan hade ordnat men som ganska snabbt blev nedlagt.
Det kungliga bröllopet var uppmärksammat här hemma, både jag och Fredrik tittade på tv och följde brudparet hela dagen.
Skolavslutning för Fredrik och sen sommarlov som spenderades i solen.
Midsommar firades hemma hos min syster tillsammans med familjen.

Juli
Storstädning av lägenheten.
Trotsig Fredrik, men detta gick över igen.
Köpte ny bikini som invigdes snabbt i den underbara sommarvärmen.
Kristianstadsdagarna som jag spenderade tillsammans med Fredrik och åt god mat och tittade på StarWars, bio och såg ”Shrek 3” och åkte lite på Tivolit.
De flesta nätterna sov jag på balkongen för det var så varmt i lägenheten.
Fick ett sommarjobb, som senare skulle bli ett helgjobb.
Fredrik spenderade en vecka hos Peter.

Augusti
Fredrik började spela hockey i riktigt lag och det är Team 03 – U8.
Fredrik började 1an.
Annars så var det mycket jobb för mig.

September
Började vara förkyld väldigt ofta, trots bra mat och vitaminer.
Värk i händerna som inte gav med sig. Läkarbesök som bara var negativt och blodprover som var perfekta så när som på en sak.
Fredrik tappade den andra tanden.
Jag fyllde 30 år.

Oktober
Jag tog på mig ansvaret om att sköta Fredriks hockeylags hemsida på Internet.
Träffade T!!!

November
Började träna ishockey med Wildcats här i stan. KUL!!
Fredrik klippte av allt sitt långa hår.
Jag och T var med i tidningen (Kristianstadsbladet) på en STOR bild.
Fick veta att jag är gravid. Hemlighöll detta ett tag. Slutade med medicinen.
Snön kom till Skåne.

December
Julmarknad på Liseberg tillsammans med Fredrik och AEx2.
Köpte barnvagnen.
Var på Hälsosamtal hos barnmorskan.
Spelade min första hockeymatch och hade otroligt kul trots att vi förlorade.
Avslöjar att jag är gravid.
Fredriks jullov tar vid och vi är ständigt förkylda.
Julafton med familjen och Fredrik fick massor med saker som han är SÅ nöjd med.
Fick min julklapp av T, en Sony Ericsson x10 mini pro. Så fin och bra!
Firade in det nya året med min bror J och hans familj.

Detta är en kort genomgång om vad som hänt det senaste året. Har varit ett omtumlande år på många vis men jag har haft kul under resans gång.
Nu kör vi på med nya krafter detta nya året.God fortsättning på er alla!!

Inga kommentarer: