tisdag, december 21, 2010

Jullov

Nu är det jullov för alla barn.
Fredrik sitter i soffan och äter Clementiner.
Jag äter också Clementiner men orkar inte titta på barnprogrammen så jag sitter vid datorn.
Vi är båda jätte förkylda och snoriga men vi ska nog lyckas bli friska iaf till julafton. Har ju några dagar på oss.
Kallt ute i dag och det snöat i natt så det är mycket snö. Solen tittar också fram så det är underbart ute, men det räcker att titta ut. För den stunden jag varit ute idag frös jag tillräckligt mycket.
Var julavslutning i kyrkan för Fredriks skola och alla klasserna sjöng något. Rektorns tal var ganska lamt, det mest positiva han kunde komma på var när ena klassen kom 3a i mini-handbolls-vm i år... Sen var det inte så mycket annat. Måste vara en grymt tråkig skola han är rektor på. Han hade kunnat nämna allt kul barnen gör i skolan på rasterna och hur glada dom är utav snön som dom kan leka i men nej, sånt var inte värt att nämna...
Fredrik och hans klass började sjunga och det var "Gnugga bort din sura min". Duktiga så klart.

Jaja, nu är vi hemma och Fredrik slipper skolan fram till hans födelsedag.

Inga kommentarer: