lördag, december 18, 2010

Julklappar

Tänk att det för dom flesta är samma stress varje år.
Jag försöker alltid att börja i god tid, men som alltid är det lite kvar nu veckan innan jul. I år är ändå det året jag har inhandlat flest julklappar så här innan julafton. Jag är nästan klar, bara 3 kvar och 2 av dom vet jag vad det ska vara, den 3e hittar jag nog snabbt ändå.
Fredriks julklappar har varit klara länge, idag köptes massor. Skönt när man ändå lyckas ganska snabbt.

Det som för mig är den största stressen är det är så himlars dyrt varje år. Nu har jag inga krav på mig med dyra julklappar utan alla handlar efter sin egna ekonomi, men jag blir stressad av att vara tvungen att verkligen räkna på vad jag har råd med.
Men något år ska jag få där jag inte behöver tänka på det så mycket. Att få köpa det jag vet att barnen önskar sig och inte sånt som jag tror att dom kommer gilla fast att det kanske inte står på deras önskelista.

Nej, efter vi varit och handlat stack vi hem till mamma och fikade munkar, vi hade köpt dom utanför affären och mamma hade också varit med och handlat.

Nu ska vi fixa middag. Ganska sent kanske men det får det vara en lördag.

Inga kommentarer: