torsdag, november 04, 2010

Lite allt möjligt

Fredrik har lov och jag är hemma med honom.
Lugna dagar, ganska skönt. Har fått lite ordning här hemma, men visst kanske inte så mycket som jag hade kunnat, men jag vill ju bara slappa lite också.
Fredrik han spelar tv-spel eller kollar på film, men då han inte kan sitta stilla så leker han under tiden, eller iaf klättrar runt i soffan, jagar katterna eller mig…

I tisdags så var LA och hennes son L här. Innan det så hade jag städat och fixat disken. T hade kommit hem en snabbis på lunchen för han saknade oss.
Jag färgade LAs hår och grabbarna lekte. Dom lekte väldigt bra trots den ganska stora åldersskillnaden, men Fredrik är bra på det viset, han kan lätt gå ner och leka på en ”yngre” nivå. Ganska lätt när det ändå bara handlar om bilar och StarWars. Killar gillar ju ganska samma så länge dom faktiskt leker med leksaker. Tror LAs hår blev bra, skulle bara fylla ut lite sånt hon missat innan, räckte dessutom med en flaska, brukar kräva 2 för att göra sånt på henne. Hon har så MYCKET hår.
Blev själv lite sugen att färga men jag har ju bestämt mig för att inte göra det denna gången. Vill se hur det ser ut när det är helt i min egna färg även som långt. Minns inte hur det är… Har alltid färgat mitt hår innan, men har inte gjort det sen jag klippte av det sist.
Ska om jag klipper av det igen även försöka skänka det till ett ställe som gör peruker till cancersjuka barn. Känner att det är en sak som jag faktiskt kan hjälpa med. Mitt hår växer ju så fort och jag brukar ju klippa av det när det varit långt ett tag. Nu kan jag ju snart sätta upp det i nacken också. Var ju inte så länge sedan som jag faktiskt klippte av det.

Igår gjorde jag inte mycket på dagen. Hade ingen ork. Dålig dag och så regnade det ju hela dagen också. Höstdepp på gång troligtvis.
Men sen kom T hem lite tidigare än han hade sagt. Han hjälpte Fredrik på träningen medan jag var på möte i ishallen. Har nu tagit över ledarrollen för laget då han som hade inte har tid. Han ska dock stötta upp mig med det han redan påbörjat och sen även om jag har fullt upp. Jag håller ju redan på med hemsidan till laget och då måste ju ändå viss information gå till mig, då kände jag att jag kan ta resten också. Ska bara se om jag får tag i all information jag behöver till det.
T lagade även mat igår, honungsmarinerade kotletter, ris och sås. MUMS!!
Jag ska ta disken idag då allt blev sent igår pga långdraget möte i ishallen.

Idag ska jag, Fredrik och AE vara på Andy’s lekland. Borde gå och duscha och fixa resten så jag hinner i tid, men det är ganska gott om tid än. Sen blir det väl middag och film här hemma som vanligt ikväll.

Jag försöker även ordna till mina mediciner så jag tar dom vid rätt tid på dagen. Försöka ha en fast tid så det inte blir så oregelbundet.
Testar just nu att ta hela dosen kl 9, men jag tror inte att det är så bra. Ska nog dela upp den lite så jag tar 54mg när jag stiger upp och sen fyller på med de sista 18mg vid 10 eller 11. För då förlänger man den verkande tiden lite.
Jag får göra lite som jag vill med det för min läkare, men han ville först att jag skulle testa ta allt när jag steg upp och jag känner själv att jag behöver ha det längre ut på kvällen så jag inte får snurr i skallen på kvällen och inte kan sova för det.
Får testa mig fram och sen prata med läkaren om det när jag ska dit nästa gång. Kanske ringer honom ändå om ett tag då jag vill ha en kurator att snacka med då och då. Kanske inte så ofta men ändå någon gång i månaden kanske. Bara för att få hjälp att sortera lite i skallen. Iaf få hjälp med att prioritera mina tankar och få lite råd om hur jag kanske kan få till fler rutiner här hemma. Får se vad som händer, men en kurator vill jag nog snacka med iaf.

Nu ska jag fixa disken och sen duscha.
Hoppas alla får en bra novemberdag!

Inga kommentarer: