måndag, oktober 25, 2010

Veckan som gått

Jaha, börjar bli lite långt mellan mina inlägg… Har för mycket annat att pyssla med, men jag saknar att skriva här så jag få skärpa mig lite.

I onsdags så ringde min läkare angående mina prover jag gjort. Allt var perfekt förutom att jag var något som heter ANA-positiv. Detta har jag googlat och har tänkt att jag ska ringa och rådfråga någon reumatikerkunnig sen när jag har ork till det. Blodproven hade varit sänka, blodvärde, järn, mängder av en massa andra tester som jag inte kan komma ihåg namnet på, men det var ju ca 8 rör blod som dom behövde.
Just detta ANA-positiva sa läkaren att det kräver att jag har något annat också för att man ens ska göra fler undersökningar angående det, men han skulle rådfråga de som utreder reumatism. Han har inte hört av sig angående detta än men det lovade han att han skulle.
Annars så fick jag bara beskedet att då jag bara är 30 år så görs det inget mer. På mina frågor om vad jag kunde göra mot min värk eller hur jag skulle kunna få veta varför jag har ont så sa han bara att han inte vet något och blev lite sur och sen helt plötsligt bara la på luren, efter 3,5 minuters samtal. Jag som trodde att en läkare iaf ska kunna svara lite på frågor och rådgöra hur man ska lindra sin värk.
Kan säga att jag var mycket ARG på honom efter detta.
Kommer ta kontakt med en annan läkare på en annan vårdcentral och försöka få veta mer på det viset. Kommer även att byta vårdcentral då BÅDA mina läkare jag träffat där jag är skriven bara har klagat på mig, för lat, för smal och nu senast GNÄLLIG…
GRRR!!!

Fredrik har varit sjuk i flera dagar nu. Han fick feber i onsdags och hade det i 3 dagar och sen började han kräkas istället. Han var på väg att bli bättre och i lördags så kräkte han upp maten, den lilla mat han lyckats äta…
Idag har han dock ätit vattenmelon, Tacoskal och lite yoghurt att doppa dom i. Detta har han fått behålla. Han dricker ordentligt, vatten har han hela tiden, sen Mer har han också fått dricka och nu har fått vatten med lime i. Allt för att få i han så mycket näring som möjligt så han kan komma igång och orka bli frisk så han klarar skola, fritis och sen även hockeyn.
Han saknar allt detta nu.
Han har skolsaker hemma så han kan jobba lite så han inte hamnar så långt efter, men han har inte orkat sitta med det så mycket. Tänkte jag skulle sätta mig en stund med honom snart.

I lördags så hade jag mitt 30-års kalas. Familjen kom och vi var 26 personer om jag räknat rätt. Hade kalaset hos mamma för att jag inte kan allergistäda samtidigt som katterna är hemma. Några som kom är ju lite allergiska mot pälsdjur och då kändes det bättre att vara någon annanstans.
Om man ska rabbla de som kom…
Mamma, jag, Fredrik, T, min syster + make, systerdotter + make + 2 barn, systerdotter, systerdotter + pojkvän, min bror + sambo + 3 barn, min andra bror + sambo + 2 barn, min moster + sambo och AEx2.

TACK för att ni gjorde kvällen underbar!
Trots att Fredrik var lite dålig.

Måste även säga att jag har hittat en alldeles underbar pojkvän. T är fantastisk. Att stå ut med snurriga jag är inte lätt, inte ens för mig… Men han verkar göra det och ändå klagar han inte, han hjälper mig utan att tveka. Han är snäll, rolig, trevlig, snygg och kramgo. Allt man kan önska sig!
Han har nu fått träffa HELA min familj och överlevde utan större bekymmer. Han hjälpte mig att röja hos mamma igår och sen gick vi hem och spenderade hela dagen i soffan. Kollade på film och spelade Wii GH Metallica.
En perfekt söndag, så när som att Fredrik var sjuk.

Idag har jag diskat, dammsugit och plockat lite här hemma, ska fortsätta med detta strax. Här finns ju alltid massor att göra. Ska även ta mig ner och se om jag kan boka en tvättid inom de närmsta dagarna för det behövs.
Har även varit hos mamma och vi delade upp sakerna som blev över efter kalaset så nu har jag en HEL chokladtårta här hemma som jag ska stoppa i frysen. Fick även med mig en massa taco-grejer hem så vi kommer få leva på sånt ett tag, men det är ju både gott och nyttigt, samt att Fredrik äter oftast ganska mycket sånt. Bra nu när han är dålig och då får äta något som han verkligen tycker om.

Nej, nu börjar detta bli långt så jag får sluta.
Återkommer förhoppningsvis snart med mer babbel här i bloggen, ska iaf försöka göra det oftare än 1gång/vecka.

Inga kommentarer: