onsdag, oktober 27, 2010

Igår och idag

Igår var en lugn dag hemma med Fredrik. Jagade honom med ätbart mest hela tiden så hans mage skulle komma igång ordentligt.
Och det gick ganska bra, han åt vattenmelon, macka, gurka och sen på kvällen lite pasta och köttfärssås som T hade lagat. Mycket gott var det, ska äta lite till lunch idag och sen har vi till en middag till i frysen.
Skönt när det räcker till så mycket, bra att ha till dagar då man inte orkar stå i köket.
Igår körde vi även runt och kollade lite på skridskor till T, han har ju växt ur sina gamla. Så för att vi ska kunna åka lite på helgerna nu så ville han ha ett par han också. Både jag och Fredrik har ju skridskor och vi kan ju åka bra också, Fredrik är naturligtvis bättre än mig, men det är ju inte så konstigt. Om T kan åka det vet jag inte. Han köpte inga för han hittade inga som satt bra, vill ju inte lägga en förmögenhet på dom då han bara ska åka lite då och då.
Vi handlade iaf lite godis som vi sen smaskade på till en Harry Potter-film. Så nu har vi sett alla 5 jag har hemma. Längesedan jag såg alla filmerna. Undra om man kan få tag i den senaste någonstans nu… Borde man inte kunna det?
Får leta och se om jag hittar den.

Idag väckte jag Fredrik för att han skulle till skolan, han var trött och seg att få upp, men när han väl var uppe så var det inga problem. Han åt en macka till frukost och fick med sig både gurka och lite vattenmelon till skolan. Barnen brukar äta lite sånt på morgonrasten. Får se om Fredrik ätit allt när jag hämtar honom, annars så gör det ju inget.
Dom hade fått upp krokar och korgar till ALLA barnen nu så Fredrik hade bytt plats i korridoren nu. Skönt att det kom upp sånt så är det lättare för barnen att ha koll på sina vantar, mössor, extrakläder och regnkläder. Dom ska ju ha så mycket med sig till skolan. Och nu när det är kallt så behövs det ju extra av allt… Att då inte ha mer än två krokar där väska, jacka, regnkläder, gympakläder (den dagen) och de extrakläderna ska hänga blir lite trångt och KAOS bland grejerna. För ett tag sen kom hyllor upp, men då hade dom inga krokar hemma, så det hade kommit nu. SKÖNT! Fredrik nådde knappt upp till sin korg, men så brukar det vara för honom… Han är ju inte den längsta killen på skolan precis. Men han bryr sig inte om sånt. Han bara klättrar och hoppas att hyllorna är väl fastskruvade i väggen.

Nu ska jag fixa lite här hemma innan det är dags att hämta Fredrik igen. Ska hämta honom direkt efter skolan så han hinner hem och vila innan det är dags för hockeyträning idag. Sen blir det skola och fritis som vanligt i morgon igen.

Hoppas att alla har en bra dag trots att det är så kallt ute!

Inga kommentarer: