tisdag, september 14, 2010

Trött idag med

Sovit gott och länge i natt, men är inte ikapp än…
Kunde inte sova förra natten.
Många tankar. Vet inte om det var för tidigt att blanda in en kille i livet eller inte, men det hade ju varit lättare om han har brytt sig om att höra av sig eller ens anstränga sig att träffas på normala tider.
Vi är inte tillsamman, inte ens dejtar öppet… Vi träffas bara.
Men han sa att han ville träffa mig både ofta och regelbundet. Men tyvärr lyckas han inte med detta och jag väntar INTE på någon.
Min hjärna klarar inte att folk säger att dom ska höra av sig och sen gör dom inte det. Jag är inte den som ringer/smsar och tjatar heller.
Jag fungerar inte så.
Tänker inte ändra det heller…
Räcker att det är så mycket annat som stör i mitt liv ändå. JAG tänker inte på mig som person, jag kan ändra mina ”rutiner” och vissa saker jag gör, men inte på min personlighet.
Jag har mina problem som jag jobbar hårt med. Att ens få vardagarna att fungera som det ser ut nu är ibland ett helvete. Då måste folk (och jag menar ALLA runt mig) acceptera att jag är som jag är. Att jag kan behöva lite tid att tänka, att dom gör som dom säger dom ska göra och att dom accepterar att jag säger nej.
Jag vet ibland knappt själv hur jag ska reagera på saker eller hur jag känner i olika situationer, men ändå så förväntar sig andra att jag ska kunna berätta det för dom.
Nej, jag vet inte riktigt hur jag ska göra angående denna killen. Han verkar inte förstå vad ad/hd är och hur man fungerar. Han är inte heller intresserad av att förstå då han inte pratar om mig på det viset. Jag vet inte om jag kommer orka detta.
Han är ingen dålig kille, han är snäll, ganska omtänksam, stabil, ordningsam och vi kommer överrens på alla andra sätt. Men han har lite svårt att förstå att om man ska få ihop det och båda har barn som ska på en massa så måste man planera och hålla planen, iaf så gott det går.
Jaja, nu har jag gnällt av mig lite. Kanske känns bättre nu.
Hoppas att mina tankar kan skingra sig nu när jag ändå ska vara i skolan några timmar och ha fullt upp med det.
I natt sov jag iaf gott, men jag ska i säng tidigt ikväll igen så kanske jag är ”ikapp” och kan känna mig utvilad.

Idag hade jag ställt klockan en halvtimme tidigare än jag gjort innan och det gjorde mycket för morgonen. Jag vaknade, duschade, väckte Fredrik, fixade frukost, fick på honom kläder, dubbelkollade hans väska, fixade frukt (eller grönsak som det var idag) och borstade tänderna helt i tid. Vi hann med bussen och hade inte stressat alls!! Så skönt. Jag brukar ALLTID stressa. Kanske kommer jag få göra det ibland ändå, men nu jobbar Fredrik med att lära sig klockan så den får han ha på och jag säger, DÅ ska du göra DET. Funkade idag, men det kommer nog strula andra mornar, men han märkte ju att det gick bra för han fick se just DET programmet han vill se på morgonen.

Hoppas att alla får en bra dag trots regn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men nu borde det väl inte märkas att du har ad/hd?
Funkar inte medicinen? Man ska väl inte behöva säga till folk att man har ad/hd?:-o
Jag brukar osså hinna med mycket mer på morgonen om jag går upp tidigare, men då måste jag vara uppe kl 05.15, kan ju säga att det tar emot rejält att behöva stiga upp vid den tiden ;-)
Jag är nöjd bara alla 4 kidsen sitter påklädda o mätta i bilen 5min innan skolan börjar;-)

Maria Zimmer

Maria sa...

Men det är klart att det märks att man har ad/hd. Medicinen är ingen mirakelgrej som tar bort allt, den gör bara det enklare att tänka. Men de flesta problem finns kvar och man måste jobba hårt med dom.
Nej, man ska inte behöva berätta det för folk, men om det är en anledning till att man behöver ha saker på ett eller annat sätt så kan man ju vara snäll att berätta varför. Men om man ska ha en relation med någon så borde det ju finnas ett intresse för att veta hur den andra fungerar och ad/hd är en stor sak i detta.
Ja, det tar emot att stiga upp. Även jag måste stiga upp strax efter kl 5 på morgonen, jag hann inte med något extra, jag bara slapp att stressa idag. Skulle jag hinna med det som jag egentligen vill göra på morgonen så får jag nog stiga upp ytterliggare en halvtimme tidigare och det tänker jag inte göra.

Kram