söndag, september 26, 2010

Kvällen

Har nattat Fredrik nu. Lite öm i halsen efter att ha läst några sidor högt ur Harry Potter. Han vill inte att jag ska sluta så jag brukar läsa i cirka 30 minuter. Läser första boken nu så det är ganska många sidor kvar om vi väljer att läsa hela serien. Och jag tror att det blir så. Ska bara fixa hem alla böckerna först… Men har 2an hemma redan och sista boken.
Det är så mysigt att ligga där tillsammans med han i sängen och bara läsa och skratta åt tokigheterna i boken. Känns som dygnets viktigaste stund.

Annars så har vi varit i ishallen ikväll, match mellan KIK och Mörrum. KIK vann på straffar… Nervöst… Fredrik tycker att det är roligare att vara på ståläktaren än på sittplats som vi oftast var på förra säsongen. Så nu håller vi till bland alla andra fansen på stå. Lite mer liv och rörelse där än på sittplats.

Nu är jag trött och har lite ont i kroppen. Kylan i ishallen är inte snäll mot mig. Ska försöka titta både på jacka och skor till mig i morgon när Fredrik är i skolan. Men sen ska jag ju plugga en massa också. Har varit lite slarvig med det denna veckan så nu måste jag rycka upp mig lite och jobba stenhårt med det. För det är ju faktiskt mycket roligt också. Älskar dessa böcker och skrivandet.
Tänk om man kunde få göra sånt resten av livet. Vilket drömliv!
Nu kommer det ju säkert inte vara så men jag hoppas iaf att jag ska få göra sånt i framtiden också. Blir det inte jobb eller andra forskningsprojekt så kommer jag nog försöka skriva på fritiden.
Tycker att det är så kul och det går mycket lättare nu än vad det gjort tidigare i livet. Tror det har mycket med min diagnos och medicin att göra. För idag har jag missat att ta den och det är fullständigt kaos i skallen.
Tankar som far runt och inte går att få tag i, så jag blir trött av det. Men jag får rätt på det i morgon när jag fått medicinen i mig igen. Har tom med fått lite huvudvärk ikväll och tror det är för jag är ”överarbetad”.
Så värktabletterna är svalda och jag ska äta lite innan det är dags för sängen, men det går snabbt ditåt.

Hoppas att alla haft en bra dag!

Inga kommentarer: