söndag, september 26, 2010

Dramaten (shoppingvagn)

Tantvarning kanske.
Men det skiter jag i.
Har inte kunnat handla så här mycket som jag gjorde idag och lyckats bära hem det i påsar utan att ha så ont i händerna att jag inte kunnat göra något på flera timmar. Jag lastade i konserver, bröd, grönsaker, fryssaker och lite annat smått och ändå så var där gott om plats kvar.
Den kommer att spara tid och troligtvis även pengar. Kommer inte behöva köpa påsar att bära i. Fast att jag använder en påse flera gånger så blir det ändå ca 200kr om året på påsar. Själva vagnen kostade 250kr. Jag behöver bara gå en gång när jag ska handla och kanske inte behöver gå lika ofta heller.

Läskigt att räkna på hur mycket pengar man lägger på påsar egentligen. Satt och kollade på det i somras, kanske inte någon säker statistik, men ändå. Lägger jag så mycket på påsar en månad så kan man ju lätt räkna det x12, fast att det kanske inte stämmer exakt. Men det blir mer än man tror. Inte bra för miljön heller ju. Visst kan man använda påsarna som soppåsar sen, men enligt sorteringsreglerna så ska dem vara plastförpackningar har jag för mig. Man ska använda de där tunnare avfallspåsarna man kan köpa i affären, och det tänker jag göra istället, när påsarna jag har här hemma tar slut. Kan dock dröja ett tag…

Nu ska jag titta på hockey. HEJA KIK!!

Inga kommentarer: