söndag, september 05, 2010

Hmmm

Lugn dag. Har inte fått så mycket gjort, men ändå mer än de senaste 3 dagarna. Har varit sjuk, feber och ont i halsen. Jag hatar förkylningar. Även Fredrik har varit sjuk.

Fredrik har spelat tv-spel ganska mycket och jag har fixat med några spel på facebook… mitt arbete jag lagt på det är ju helt ogjort nu då jag inte kunnat gå in där idag. Inget att göra åt, bara hoppas att inte allt är förlorat, inte livsviktigt ju.

Sitter just nu och äter glass, vaniljglass med Kolasås.

Mamma var här för en stund sen, vi drack lite te och snackade. Planerade vårt födelsedagsfirande, vi ska slå ihop det. Eller jag ska fira mig så hänger hon med på ett hörn, men vi ska ha det hos henne. Så slipper jag allergistäda här hemma. 3 katter och några pälsdjursallergiker som ska komma, blir bättre hos mamma då hon inte har några djur.

Snart ska jag handla, behöver ha hem lite saker nu efter helgen. Behöver iaf ha hem kattsand, går åt lite sånt med 3 innekatter. Men jag har ingen dyr sort, men tror det är den bästa, Pussi kompakt. Tyvärr har dom bara 5kg påsarna här nere, brukar handla 10kg när jag är på ett ställe dom har det, men då jag inte har bil så handlar jag inte på såna ställen så ofta. Nu har ju inte mamma bil heller, annars så handlade vi ofta tillsammans… Nu får jag tigga skjuts av andra, men det funkar bra. Men visst saknar jag bilen.
Hoppas jag kommer ha råd med en sån sen igen, bara en liten så jag kan åka och handla då och då och sen köra till ishallen med Fredrik när jag inte orkar bära hans utrustning längre, fast snart får han nog ha den i ishallen mellan träningarna. Kanske inte denna säsongen, men iaf nästa.

Skolan min har börjat nu igen.
Var där i onsdags på introduktion. Mycket som ska hända på kort tid känns det som. Men jag tror inte det är så farligt som det verkar ändå.
2 kurser på 7,5 poäng var och sen c-uppsatsen på 15 poäng. Alltså en termin har vi på oss, men jag ser fram emot det. Ska bli kul.

Inga kommentarer: