fredag, april 30, 2010

Valborg...

Hoppas att alla har kul på sitt valborgsfirande.
Jag har det bra här hemma med Freddan. Vi äter chips, popkorn och choklad, till det dricker vi läsk. Freddan väljer vad som ska visas på tvn och just nu startade han "Hitta Nemo". Skönt när han väljer film som jag också kan titta på, ibland blir det sånt jag inte är så intresserad av och då sitter jag bara och blir trött, men Nemo är fin. Jag har dock hörlurar med musik igång via datorn och har jobbat lite med min tenta, men vi har ändå mys här hemma.
Vädret är ju inte det bästa för att vara ute och grilla ändå. Hade tänkt att vi kanske skulle göra det, men väntar hellre på bättre väder först. Fick nyss stänga balkongdörren för det blev för kallt, försöker ha den öppen så länge jag kan på kvällarna för katterna trivs så bra där ute. Balkongen är som ett extra rum på sommarhalvåret, den är ju inglasad så man kan ha öppet utan att tänka på att det ska hända katterna något, dessutom är fönsterna låsbara där så Freddan orkar inte flytta på dom. Så när temeraturen tillåter så har jag 2 vardagsrum, har ju soffa där ute och förra sommaren sov jag några nätter där ute, kommer troligtvis göra det i år också.

Idag har annars inte varit en så bra dag för mig. Gårdagen tog lite hårt på mig och jag var fortfarande irreterad över vissa saker. När jag lämnade Freddan på skolan fick vi lite dåliga nyheter. Freddans bästa kompis ska byta skola. Han ska bara gå nästa vecka också sen byter han. Kommer bli jobbigt för Freddan. Dom må vara mer än 20 pojkar men det är bara denna kompisen som Freddan verkar kunna leka riktigt fint med. Dom är så lika till sättet och gillar samma saker. Båda är lugna och kan sitta länge med samma sak och ha kul tillsammans. De andra pojkarna i klassen verkar vara så "vilda".

Jag mailade rektorn idag och ställde lite frågor om allt som hänt, men han är som vanligt lite vag i sina svar. Känns inte riktigt som han vill ta ställning till olika saker, men jag fick iaf lite svar. Skickade även lite följdfrågor och förklaring till varför jag frågade om allt, fast det har jag inte fått svar på än.
Jag ringde även till en annan skola och kollade hur det ser ut där och vad som ska hända i framtiden. Jag fick bra och tydliga svar av den rektorn. Hon kunde dock inte svara på en sak men han som är ansvarig för det ska ringa mig i början på nästa vecka, annars så kunde jag ringa igen.
Mina funderingar på att byta blir bara starkare och starkare, men bytet kommer nog inte bli aktuellt förrän hösten 2011 och då kommer Freddan gå i skola mycket närmre där vi bor.
Men byter vi så är jag ganska säker på att det kommer bli bra.
Som det är nu så känns det inte bra med Freddans skola, allt är så osäkert där han går nu. Får inte ens svar på hur klassindelningen till hösten ska bli... Jobbigt när osäkerheten kommer redan i F-klassen.

Mycket att tänka på som ni märker.

Inga kommentarer: