tisdag, april 06, 2010

Min påsk.

Denna påsken har inte varit som planerad.
På torsdagen så blev Freddan magsjuk och kräkte flera gånger på kvällen och sen större delen av fredagen. Han hade även ganska hög feber. Men med alvedon och en plasthink så klarade han sig bra i soffan. På eftermiddagen så ville han ha glass, fick Piggelin och efter det så blev han piggare. Han kvicknade till och fick i sig mer mat. På lördagen var han helt frisk så vi gjorde oss ordning för att komma iväg.
Vi var bjudna på påskmiddag hos mamma. Min moster och hennes livskamrat var där. Alltid lika trevligt. Freddan satt dock vid datorn och spelade hela kvällen. Det var bollibompas hemsida som han spelade på. Tror han testade ALLA spelen. Han ville inte ens fika... Vi andra satt och snackade och hade skoj. När vi skulle hem så ville Freddan sova hos sin mormor men det fanns ingen plats över.
På söndagen så var det min tur att vara dålig. Jag blev superförkyld. Så det blev inte mycket gjort här hemma då. Började läsa en bok jag haft hemma ganska länge, Dan Browns Den förlorade symbolen.
Igår så kände jag mig trött och hade lite början till huvudvärk. Tog alvedon och satte mig i sängen och läste vidare. Efter ett tag så gick det inte längre. La mig och sov. Hade en så jobbig migrän. Var bara uppe på eftermiddagen och fixade mat till oss annars så sov jag. Sov hela natten sen också och känner mig idag mycket bättre.
Nu är det dags för frukost sen ska vi ut i solen lite.

Inga kommentarer: